Doniesienia: spektakularna sprzedaż PPV gali UFC 242
Menadżer mistrza wagi lekkiej Khabiba Nurmagomedova Rizvan Magomedov zdradził wstępne szacunki sprzedaży PPV gali UFC 242.
Pomimo iż uświetniona starciem o złoto wagi lekkiej pomiędzy Khabibem Nurmagomedovem i Dustinem Poirierem gala UFC 242 odbyła się w Abu Zabi na początku września, dotychczas nie pojawiały się żadne mniej lub bardziej wiarygodne doniesienia medialne na temat poziomu sprzedaży PPV wydarzenia.
Zobacz także: McGregor szydzi z porażki Nurmagomedova, kasuje wpisy
Sytuacja ta uległa jednak zmianie wraz z wywiadem, jakiego menadżerujący Dagestańskiego Orła na odcinku wschodnim Rizvan Magomedov udzielił portalowi Sport-Express.ru.
Zapytany w obszernym wywiadzie między innymi właśnie o poziom sprzedaży PPV gali UFC 242, uchylił rąbka tajemnicy.
W ubiegłym roku wszystkie płatne transmisje przeszły na ESPN+ i z tego powodu ich liczba spadła.
– powiedział Magomedov.
Nie ma znaczenia, kto walczy – Khabib, Jon Jones lub Conor. Jeśli wcześniej ktoś w Ameryce Północnej mógł po prostu wybrać płatny kanał na pilocie, a potem dostawał rachunek na koniec miesiąca, to teraz musi wcześniej pobrać specjalny program. Proces ten stał się bardziej skomplikowany. I wiele osób nie zawracało sobie po prostu głowy. Dlatego też, gdy tylko platforma ESPN+ zaczęła być używana, sprzedaż PPV gwałtownie spadła. Moim zdaniem pierwsza numerowana gala UFC na ESPN+ nie wykręciła nawet 300 tys. PPV. I nawet mając to na uwadze, a także fakt, że istnieje duża różnica czasowa między Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi i USA, UFC 242 sprzedało ponad milion PPV. Jest to liczba wstępna. Końcowa będzie później. Zwykle pojawia się trzy do czterech miesięcy po gali.
Póki co brak co prawda danych w temacie sprzedaży nowojorskiej gali UFC 244, ale dotychczas najlepiej sprzedającą się numerowaną galą od czasu umowy UFC z ESPN była gala UFC 239 z Jone Jonesem i Thiago Santosem w rolach głównych. Wedle nieoficjalnych doniesień, sprzedała się w nakładzie około 350 tys. PPV.
Gdyby potwierdziły się słowa Magomedova o sprzedaży ponad miliona PPV gali UFC 242, stanowiłoby to ogromny sukces organizacji i dowód gigantycznej rozpoznawalności Dagestańskiego Orła.
Wedle ustaleń specjalizującego się w temacie Dave’a Meltzera, umowa UFC z ESPN zapewnia amerykańskiemu gigantowi MMA gwarantowane wpływy z każdej numerowanej gali w kwocie odpowiadającej sprzedaży na poziomie około 513 tys. PPV. Jednak z uwagi na brak pośredników kablowych, ESPN wystarczy sprzedaż na poziomie 278 tys. PPV, aby przekroczyć break even.
Obstawiaj wszystkie walki UFC na PZBUK z bonusem 500 PLN na start
*****